Del 18

Jag satt och pratade med Jessie och Carro, medans Em sov i mitt knä.
"Kan jag bära henne till hennes säng?" frågade jag
"Ja det är klart du kan, du behöver inte fråga" Svarade Jessie
Jag bar försiktigt Em till hennes säng och kysste henne på pannan.
Det var sent så jag bestämde mig för att åka hem.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Jessies perspektiv

När jag vaknade var det första jag lade märke till min 1D poster. Ush, vad pinsamt. Harry hade säkert sett den igår. Aja, det var inget jag kunde göra åt nu. Jag såg mig omkring och märkte att jag var den enda som var vaken.

”Upp och hoppa, sömntutor!” sa jag och ruskade om Em.

”Ah!” stönade hon och öppnade ögonen. ”Jessie!”

”Dags att gå upp!” Em och Carro stönade i protest och vände sig bort från mig.

Jag gick bort till min mobil och satte på Up All Night på högsta volym och började sjunga med.

”Okej, Okej! Vi ger oss! Vi går upp!” sa Carro efter ungefär fem sekunder.

Jag slutade sjunga och stängde av låten

”Jo, jag har tänkt på en sak” började jag.

”Vaddå för sak?” frågade Em trött och gäspade.

”Vi har ju knappt gjort någonting ensamma på hela tiden vi varit här. Så kan inte vi ha en pojkvänsfri dag idag och göra någonting vi tre istället?”

”Men…” sa Em tveksamt.

”Alex är inte min pojkvän!” avbröt Carro.

”Jaja, flört och pojkvänsfri dag då.” Em såg lite tveksam ut. ”Jag vet att ni vill vara med dem och jag vill vara med Zayn också men idag vill jag vara med er.”

”Okej” sa Em.

”Jippie!” utropade jag och kramade henne.

Em gick och duschade så vi gick in på min laptop medans vi väntade. Vi kollade båda vår facebook.

”Vad ska vi göra nu?” frågade Carro.

”Vi googlar” sa jag och skrev in Zayn Malik i sökfältetoch såg vad som kom upp.

”Titta! Där är ju du!” sa Carro och skrattade. Det stämde. Där var jag. Det var en artikel om vad Zayn Maliks mystiska flickvän hette följd av en bild på oss från förra veckan. Jag fnittrade.

”Vi googlar Harry också!” sa jag.

Vi hittade en ungefär likadan artikel om Harry och Em också. Att de inte hade kollat upp det? Men just då kom Em tillbaka och det var min tur.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tittut! Väldigt kort del idag men bättre än ingenting. Ännu en gång... Vad tyckte ni? Kommentera.


Kommentarer
Postat av: Philippa

Jag vet inte varför men jag har en känsla att hennes kille som hon gillar är en av de som misshandlade hon andra :P

Fortsätt skriva den är skitbra!! :)

2011-12-06 @ 22:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0