Del 10


Emelie, min Emelie var medvetslös. Hon var fastbunden vid en stol och var alldeles blodig. Vad fan hade de jävlarna gjort med henne?! Jag rusade fram till Em och lossade repen och tog sedan upp henne och bar henne till ambulansen, hon var lealös i mina armar.

                                                                   Emelies perspektiv
  
Jag ville inte öppna ögonen, rädd för att träffa dom där killarna.
Ja tänkte på ett skrik precis innan jag hade slocknat, någon hade ropat," släpp henne ditt svin"
Det hade låtit som Harry... Harry!!!
"Emelie, gumman, hör du mig?" frågade någon, men det var någon röst jag kände igen
"mmmm" svarade jag, jag orkade inte prata
" Jessie! hon har vaknat!" ropade någon
Jessie, jag började le och tänkte på nyheten jag hade tänkt att berätta för henne.
Jag hörde några steg komma närmare och jag öppnade ögonen.

                                                           Jessies perspektiv
Jag gick snabbare och snabbare mot Em.
"Em, öppna ögonen!det är Jessie" sa jag och satte mig brevid henne.
Hon kisade försiktigt och när hon såg mig öppnade hon dom helt, hon kollade sig runt och blev rätt så förvånad
"Vart är jag? och hur hamnade jag här?" frågade hon, hennes röst var helt förstörd
"Du är på sjukhuset i London" Jag valde att inte svara på andra frågan
"Eeeh, varför?" frågade hon
"För att killarna som hade kidnappat dig har misshandlat dig" svarade en läkare som kom in igenom dörren.
 
                                                      Carolines perspektiv

Jag hade nyss fått ett samtal från Jessie om vad som hade hänt Emelie, Jag hade redan sagt att jag skulle försöka att åka dit imorgon istället.
Jag packade ihop mina saker på stranden och började sakta gå mot mitt hus. När jag kom fram började jag packa mina saker, och när jag var klar gick jag till min säng satte på larm och blundade.

Jag vaknade av att larmet ringde, min mamma hade bokat en biljett åt mig idag, jag gick upp och fixade mig, när jag var klar så gick jag och satte mig i bilen

 Jag gick på planet satte mig på min plats, och kollade ut. Det skulle bli så spännande i London.

Förlåt för en skit kort del men jag(Bella) var tvungen att skriva en snabbt och jag hade inte så mycket tid, men det blev ju någontig iallafall, asså det hände typ ingenting, men jaja<3:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0