Del 13

Jag följde efter dom in till sjukhuset och när vi kom fram till Emelies dörr så lät dom mig gå först.
Em såg helt förstörd ut, jag sprang snabbt fram till henne.

                                                                  Emelies perspektiv

Jag och Caroline hade pratat oavbrutet hela dagen och till slut så hade jag somnat, jag vaknade av en mardröm.
Den handlade om min förra pojkvän som hade hotat mig att döda mig hade kommit på natten och stuckit en kniv i först Harry sedan Jessie sen alla andra och tillslut mig...
"Harry?" sa jag tyst
"Han gick ut lite, men han är tillbaka om ett litet tag tror jag" ,Svarade Niall
Jag kollade lite åt sidan och där satt Niall och Louis Caroline , på min andra sida satt Jessie och Zayn.Dom höll hand.
"Aaaw vad gulliga ni är" sa jag utan att tänka efter, typiskt mig. Jag vände generat bort blicken efter att skämt ut mig för killarna.
"Visst är dom!" Svarade Niall retsamt och log
"Sötare än dig iallafall" Svarade Caroline då
Niall gav henne en irriterad blick och hon gjorde desamma.

Hade jag missat något? Var dom osams?
"Jag orkar inte vara i samma rum som dig!" Säger Niall plötsligt
"Bra för då slipper du mig!" Säger Caroline och rusar ut ur rummet.
Det var inte likt någon av dom, Niall väntade en stund sen stack han också.
Det gick en långsam halvtimme sen sa Zayn
"Vi kanske borde åka och leta efter dom" Jag brydde mig inte så jag vände mig om och blundade, någon skulle väll antagligen stanna med mig.

                                                                 Zayns perspektiv

Alla andra instämde  om att vi borde leta efter dom och vi gick ut till bilen, Harry skulle väll antalgligen komma snart.
Vi åkte runt i bilen i säkert en timme minst och letade efter Niall och Caroline, dom var inte i sina rum och Niall hade inte sin mobil på och Caroline svarade men när hon hörde att det var vi så la hon på, sen efter några gånger så svarade hon inte mer.
Klockan var runt elva på kvällen och då såg vi Caroline på Starbucks med en kille, hon verkade väldigt glad.
Jessie smsade henne
Vi såg dig nyss, men var försiktig och bara du kommer hem ikväll så blir vi glada<3333

Jessie kramade mig och kollade upp på mig, jag kunde inte hålla mig, Jag böjde mig ner och kysste henne, när jag var klar så log hon stort fast hon försökte låta bli att visa det så hon kollade bort men jag han se leendet.

                                                                    Harrys perspektiv

Ärendet jag hade varit borta på hade tagit flera timmar, men som tur hade Emelie alla andra där.
När jag kom fram till sjukhuset så tänkte inte jag på att killarnas bil inte var där.
Jag sprang upp till Emelies rum och där låg hon helt själv och kollade sig förvirrat runt.
När hon fick syn på mig blev hon lugnare och jag gick fram och kysste henne.
Hon fick en rynka mellan ögonbrynen och såg plötsligt koncentrerad ut.
"Vad är det Em?" frågade jag
Hon tvekade och sa sakta
"Jag tänker bara på när jag måste tillbaka till sverige..."
Fan också det hade jag glömt.
"Men jag kommer och hälsar på ofta och jag ringer dig hela tiden" Sa jag
"mm, det hoppas jag" svarade hon och kysste mig.

Fööörlåååt för världens sämsta uppdatering! Men jag(Bella) hade nästan glömt bort novellen och jag trodde att Astrid hade skrivit i helgen, men det hade hon inte...<3 men vi ska verkligen försöka att uppdatera så ofta vi kan, vi försöker okej!<3333:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0