Del 3

”Vad blir det för mat?” frågade Jessie när vi kommit fram till köket. Catherine hade ställt fram en gryta men något som luktade gudomligt på bordet. Min mage kurrade.

”Det blir kycklinggryta med ris” svarade Catherine.

”Det luktar underbart, Catherine!” utropade jag.

”Tack kära barn, men kalla mig Cathy. Jag har inte blivit kallad Catherine sen jag gick i pension” sa Cathy och skrattade.



"Tack fär maten Cathy.Den var riktigt god!" Sa jag, vi gick ifrån bordet och in till vårat rum.
"Okej...Vad ska vi göra?" frågade Jessie, hon hade något bus i blicken och jag blev misstänksam.
Jag vände mig om med ryggen mot henne och sa
"Jag vet inte" Sen helt plötsligt hoppade Jessie på mig med en kudde
"KUDDKRIG!" Skrek hon.
Jag började asgarva och tog en kudde själv.


                                                  Jessies perspektiv
"Men Em kan inte vi gå ut och shoppa?" Frågade jag.
"Vist!" Svarade hon.
"OMG kolla!" Nästan skrek Em när hon fick syn på en jätte fin klänning som var rosa vit. Hon drog med mig in i affären och letade upp sin storlek, sen gick hon till omklädningsrummet.
Hon köpte klänningen, den satt perfekt på henne.
"Em jag ska bara gå in här sen kommer jag" Sa jag
Jag hittade ett par ljusa jeans och ett par svarta pumps.

Jag småsprang till Starbucks där Em satt och väntade på mig. Samtidigt som jag sprang så kollade jag ner mot marken för att inte snubbla på något.
Helt plötsligt så sprang jag in i någon. Jag ramlade bak på rumpan
"Skiit, förlåt mig jag såg er inte!" Sa jag och kollade upp
OMG det var One Direction jag blev illröd i ansiktet och ställde mig genast upp. Zayn sa glatt
"Jag är okej"
"Bra" Svarade jag
"Vad heter du? frågade Zayn mig
"Jessie"


                                        
                                                         Emelies perspektiv
Gud vart är hon? tänkte jag, hon kommer ju aldrig. Precis då kommer Jessie in med fem killar bakom sig. Jag kände igen killarna direkt men kom inte på vartifrån, juste sakta kom jag på att det var 1D.
Jag fick panik, vad gjorde Jessie med dom? Jag var nära på att flippa ur för att jag var så glad men jag höll min lugn.
"Em kom!" ropade Jessie
Jag reste mig upp och började gå mot dom.
Precis då fick Harry syn på mig och han log stort
"tja" Sa Harry
"Hej"Svarade jag blygt.
Jag hälsade på alla och vi hade jätte roligt innan Jessies farmor ringde och sa att vi måste hem.
Jag gav mitt nummer till alla killarna, och precis när vi skulle gå så kramade Harry mig samtidigt som han viskade i mitt öra
"Jag ringer dig senare"
Det gick en rysning i hela mig av glädje, men jag vise inte varför.
Han kollade på mig och log, gud försökte han döda mig eller? Han hade världens finaste ögon och det finaste leendet, jag tror jag log ännu större.
Jessie drog i min tröja och sa
"Em kom vi måste springa, vi missar bussen!"
Jag vinkade hejdå till alla killarna och började springa, vi han med bussen precis. På bussen så kom jag på att jag glömde en av mina påsar på Starbucks. Jag suckade typiskt mig.
"Jessie jag glömde en av mina påsar på Starbucks..."Sa jag
Hon himlade med ögonen och sa
"Typiskt dig, men Harry tar säkert hand om den"

Förlåt för en ganska kort del, men den längre delen försvann så den blev lite kortare... men jag lovar att jag ska göra längre, ni fick ju också ett inlägg fast ni inte skulle fått det för att jag(Bella) är så snäll:D<3 men ni får ett inlägg imorgon av mig igen och sen ett av Astrid<3 så ni får två inlägg då! vist e vi duktiga?
Känner mig stolt<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0