Del 5

"Stanna bilen" Sa jag högt
Det var Em som gick där.
Hon hade sitt långa bruna hår uppsatt i en hästsvans och ett par ljusa jeans och en fin tröja
Hon vände blicken och kollade sökande efter någon.
Sen gled blicken över vår bil och hon fick syn på mig.
Hennes ansikte sprack upp i ett stort leende.

”Varför stannade jag?” frågade Louis och vände sig mot mig. Zayn skrattade petade mig i sidan och svarade:

”Harry fick just syn på sin flickvän.” och Louis busvisslade.

Jag rodnade.

”Hon är inte min flickvän! Vi har bara träffats en gång!” protesterade jag och öppnade dörren ”Ni kan åka i förväg, jag kommer sen” sa jag och gick ut.

Emelie tittade på mig med sina ljust blå ögon och sa med sin söta brytning:

”Hej, Harry! Vad gör du här?”

”Vi skulle släppa av Zayn och sedan åka och bowla men så fick jag syn på dig” sa jag och log.

Hon nickade och vi började gå.

Zayns perspektiv

Jag gick in på restaurangen och betraktade omgivningen. Jag gillade den här restaurangen. Jag brukade alltid försöka boka in mina dejter här. Jessie hette hon tjejen jag skulle äta träffa här. Jag undrade varför jag bjudit ut henne. Hon var väl snygg antar jag. Och trevlig. Och söt. Och rolig. Och så hon hon ett så fint skratt… Nej, skärp dig Zayn! Du har bara träffat henne en gång! Det tar väl lite längre tid att kära ner sig? Jag gick fram till hovmästaren som stod och antecknade något.

”Jag har bokat bord.”

”I vilket namn?” frågade hon utan att se upp.

”Malik. Zayn Malik” Hovmästaren, som kanske var i trettioårsåldern, tittade upp med stora ögon men jag låtsades inte bry mig.  Hon rodnade, såg ner i golvet och sa:

”Den här vägen” och ledde mig till bordet.

Jessies perspektiv

Jag stannade utanför och satte mig på huk. Jag skulle äta middag med Zayn Malik från One Direction! Jag tog ett par djupa andetag för att samla mig, ställde mig upp, rättade till kjolen på klänningen och gick in. Hovmästaren stod och pratade i telefon.

”Ja, det är verkligen han!” tjöt hon.

”Ursäkta”sa jag. Hon blängde surt på mig. ”Det är någon som väntar på mig?” Jag blev osäker. Tänk om han hade insett att jag inte var bra nog och var med någon modell just nu?

”Har han eller du bokat bord?”

”Jag tror han gjorde det.”

”Jaha, vad heter han då?”

”Zayn.” Hon granskade mig grundligt och blev om möjligt ännu otrevligare.

”Den här vägen.”

Zayns perspektiv

Jag märkte henne inte förens hon stod framför mig. Hon hade sitt långa svarta hår utsläppt och en vit axelbandslös spetsklänning. Hon såg ursnygg ut. Jag reste mig up och sa:

”Hej, babe.”

”Hej” sa hon och såg in i mina ögon och jag märkte att hennes var dovt gröna. Hon log ett bländande leende och jag fick kämpa för att behålla lugnet.

Emelies perspektiv

Vi satt på det enda fiket som var öppet vid den här tiden. Jag ville frysa det här ögonblicket förevigt. Jag och Harry som pratade och skrattade. Men när allt är som bäst måste det alltid avbrytas eller hur? Den här gången var det Harrys mobil.

”Hallå? Louis!” sa han och var tyst en stund efter. Efter ett tag såg han chockat ut. ”Oj, jag visste inte att den var så mycket. Ses!” Han vände sig om och såg på mig. ”Vet du hur mycket klockan är?” frågade han och jag skakade på huvudet.

Jag tog upp min mobil och tittade. Displayen visade 00:46.

”Åh, men herregud!” utbrast jag. Vi måste ha glömt bort tiden! Cathy och Paul måste vara jätteoroliga vid det här laget. Jag skulle ju bara följa Jessie till bussen och sedan gå tillbaka igen! ”Jag borde gå nu! Jessies farföräldrar måste vara jätteoroliga!” Jag kysste honom hastigt hejdå och… Sedan kom jag på vad jag gjort. Det hade känts så naturligt och j ag hade inte inte haft en tanke på vad jag gjorde. Jag kände hur mitt ansikte hettade och jag betraktade mina skor.
______________________________________________________________________________________________________________
Jag såg Bellas inlägg så ni får del 5 idag! Yeeey! Är ni inte glada? Känns som om allting gått väldigt snabbt nu men skyll på mig (Astrid). Men den viktiga frågan är... Vad tyckte ni? Kommentera!


Kommentarer
Postat av: Anna

ÅÅ fett bra!!!

Jag läser så fortsätt skriva!!

xx

2011-11-12 @ 11:27:16
Postat av: amanda

det är jättebra, men håller med, det gick lite snabbt ;)

2011-11-19 @ 19:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0