del 8

Jag kollade förvånat upp och där stog alla fyra killaran i bandet
"Eeehm tror det, det beror på om Em vill det" Svarade han
"Jag vill" Svarade jag tyst
Hans ansikte sprack upp i ett stort leende
"Hejdå jag måste gå men vi kan väll ses senare?" frågade jag

Jag tog upp mobilen, det stog ett missat samtal från Em.
Jag ringde upp henne
"Heeej!!!!!" Svarade hon glatt
"Heej, vad är det? du låter jätte glad!"
"Jag är jätte glad, kom till buss stationen så berättar jag!"
"På direkten? Nu?" frågade jag
"Ja nuuu skynda dig!"
"Okej jag är där om 5 minuter!" svarade jag.
Jag sprang in till hallen satte på mig ett par svarta ballerina skor och tog tag i väskan och la in allt som behövdes och sen så sprang jag dit.
Hon var inte där, vart var hon?, hon skulle ju vara här?
Jag tog upp min mobil och smsade
"Vart är du?"
Det var tomt här och sen hörde jag Emelies sms signal, jag sprang mot ljudet och sen hittade jag en mobil, jag tog upp den det var Emelies.
Jag la ner hennes mobil i väskan och kollade ner där hon hade tappat mobilen och jag såg någon stor röd fläck.
Jag började få panik, hade det hänt något med Em?
Sen ringde min mobil och jag tog upp den utan att kolla på skärmen.
"Hej, det är Jessie" Svarade jag
"Hej, sötnos" Det var Zayn
"Heej, eeeehm, Du har inte hört något om Em?" Frågade jag
"Nej, eller jo imorse, där jag och grabbarna hittade Harry och Em när dom kysstes..." svarade han
"åååh?"
"aa men har det hänt något eller?" frågade han
"Nej eller jo eller nej det var inget hejdå"Sa jag och la på.
Jag satte mig ner och påmindes om den röda fläcken... Skiiiiiiit! Var det blod?
Nu var jag säker på att något hade hänt. Helt säker


Emelies
perspektiv

Jag vaknade av att jag hade väldigt ont i huvudet, jag låg fortfarande och blundade jag tog upp handen till huvudet där jag hade ont, jag kände något varmt och blöt där. Jag öppnade sakta ögonen och kollade på min hand.
Det var något rött, men jag kom inte på vad det hette... OMG det var blod! Jag satte mig upp och såg några killar i min ålder.
"Kevin, Hon har vaknat. Vad ska vi göra?"
"Jag vet inte slå henne i huvudet så att hon slocknar eller nåt, jag vet inte!" Sa han som tydligen hette kevin.
Vi var i en bil, jag var för förvirrad för att fatta att jag inte kände dom, så jag satte mig och kollade ut igenom fönstret. Jag kände inte igen mig
"Vart är vi på väg?" Frågade jag
"Någonstans du inte får veta" Sa Någon kille
"Nehä skit i det då" Sa jag surt
Jag vände mig och jag såg någonting svart komma mot mig.
Sen blev allting svart, jag kunde inte hitta upp.

När jag vaknade så var det väldigt ljust.
"Tja sötnos, har du vaknat?" Sa en röst jag inte kände igen
Jag satte mig snabbt upp och kollade vem det var, jag kände inte igen honom
"Vem vafan är du? och vart är jag?" frågade jag och blev lite rädd
"lugn sötnos, jag ska inte göra illa digm Sa han och började gå mot mig.
Jag sa snabbt
"Kom inte närmare!"
"Varför inte?" Frågade han mig och tog ett steg närmare mig
"För då är du illa ute"
Jag såg 3 andra killar kolla in i rummet
Jag hade ingen chans mot alla dom
Han tog ett steg närmare och ett steg till så skulle han kunna röra vid mig.
"Gå inte närmare" varnade jag
"Du kan inte göra illa mig lilla gumman" Sa han
Det viste jag redan att jag inte kunde. Han tog ett steg närmare och började ta på mig, jag fick panik.
"Boort från mig din äckliga idiiitoooooooooot!!!!!!!!!!!" Skrek jag och började gråta, jag ville bort härifrån.
Jag började springa men dom andra kom snabbt ikapp mig. Jag slog till killen som hade pratat med mig när jag vaknade.
En av killarna tog tag i mina handleder och höll mig så hårt att jag inte kunde göra något.
Killen som jag slagit såg väldigt arg ut och gick fram till mig och slog mig i magen, och ansiktet.
"Gör du så igen så är du väldigt illa ute, så det är bäst att du bara gör som jag säger"
Jag undvek att kolla på honom, och han tog tag i mitt hår och tvingade mig att kolla på honom.

Harrys perspektiv

Zayn hade berättat om telefon samtalet med Jessie och jag bestämde mig för att ringa till Em och kolla om allt var bra.
Efter tre signaler så svarade någon
"Hej det är Jessie" Svarade Jessie, det var inte Em?
"Hej var är Em? frågade jag
"Jag vet inte... Hon är borta" Det lät som om hon hade gråtit
"Jag kommer" Sa jag snabbt och la på

Efter en halvtimme så kom jag fram till Deras hus och ringde på, när Jessie öppnade dörren så drog hon med mig ut.
Efter ett litet tag så kom vi fram till en buss station hon gick fram och pekade på en stor röd fläck, som såg attt att vara blod...


Hej! förlåt att jag(Bella) inte hann göra ett inlägg igår men nu får ni en del:D den var väll hyfsat lång? Snart ska ju Astrid skriva så det kommer att bli lite bättre, men berätta gärna om  våran blogg för era kompisar och sånt<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0